Jumat, April 09, 2010

gua guna removeWAT bila windows not genuine.

selamat petang.


gua letak toolbar dekat kanan. smart kan? :P

ini nak cerita sikit pasal operating system yang i tengah guna sekarang. dah dua kali i format lappy guna windows 7. so far memang best sangat windows 7 ni sebab gua rasa lappy ringan and interface sangat cantik. itu kebaikan dia bagi gua.

tapi masalah timbul bila dia keluar windows not genuine. terus paru gua rasa tak sedap ( sekarang tukar kepada hati gua rasa tak sedap ) . i sebenarnya suka makan paru dari pada hati. siapa suka makan hati? gua tabik spring sama lu babe. awww aww *konon bunyi spring macam tu. pfft.


ini tiba tiba jadi warna biru apasal? i punya hitam T__________T

tapi lepas tu kan, gua pun cari my hero lah dalam bidang computer ini gua mencari cari cari my hero sebab my hero ini bukan nya ada depan laptop sentiasa macam i ni, i memang sentiasa depan lappy sebab i kan maintenance HA HA HA tak lawak pfft.

lepas tu tadi gua tanya dia, 'myherooo macam mana ini, lappy aku dengan zalikha sudah not genuine kene format ke? kemudian my hero cakap ' no no baby, no tak perlu format, cuba baby cari dekat pakcik google atau makcik yahoo tentang removeWAT.



gua pun jadi blur, apa kau cakap ni my hero? gua tak faham doh. selepas itu my hero terangkan lah pasal removeWAT kepada gua. dan alhamdullilah selepas gua removeWAT gua telah berjaya megembalikan background dekat desktop gua.

// removeWAT ini khas untuk windows 7. kalau kau windows xp, kau guna removeWGA.

sebelum ini, gua pakai windows not genuine ini, oleh sebab sebab kalau not genuine dia akan jadi hitam legam macam bontot kuali WAKAKAKAKAKA.


lagi sekali : comel x toolbar gua dekat kanan? HA HA HA

tolong gua boleh? :)

sekarang siapa lebih pakar, tolong explain dekat gua kalau windows not genuine apakah keburukan dia? dan kalau ada genuine ke apatah tu apakah kelebihan dia? dan juga explain dekat gua apa kesan guna removeWAT tersebut? T________________T

PENTING : gua taknak siapa siapa salah faham dengan ayat my hero tersebut sebab itu gua reka sahaja. nak mampus kalau buah hati baca? HA HA HA

Credit : zalikha & pauh putik & killvern :P

18 komentar:

  1. thanks weyh!!!! i punya tak terbuat lagi akibat tak genuine

    BalasHapus
  2. neyra.

    HAHAHA u tanya killvern kalau malu nak tanya pauhputik hiks . mereka pakar dohh :P

    hazzy.

    alaaa karang windows kau not genuine kau faham lah HAHAHAHA :P

    BalasHapus
  3. eh eh ada my link kat sana.. thanx.. hahaha.. erm kalo windows genuine, leh terus update windows dengan selambenya, so takkan ketinggalan update2 penting.. bila dah kene detect tak genuine, takkan boleh update windows da dan mcm2 fungsi takleh guna.. kalo da penah kene leh la citer ape yg takbest bila tak genuine.. bila dah guna removeWAT, dia akan hilangkan WAT = windows activation tools dan tgk kat properties computer anda, kompom parts activation kat bawah tu dah hilang.. tak silap aku bila dah guna removeWAT ni kita still leh update windows..

    BalasHapus
  4. shah.

    tu la. mse not genuine tu dia asik suruh active kn sbb x dpt nk update apa2 lepas tu sng msuk virus la malicious lh eh? T___________T btw thnxx, suka suka dpt penerangan sebegitu. :)

    BalasHapus
  5. windows XP aku tak genuine langsung. sempoi je pakai sampai skg. asal kua msg suruh masuk cd windows ori aku restart la balik pc. ilang msg tu. HAHA.

    btw, aku rasa linux is better. tetiba mood linux lepas dpt cd linux (:

    BalasHapus
  6. ALOLO aku tak reti la linux linux ni ke ubuntu ke apa tah tak reti :(

    BalasHapus
  7. linux ni free je. :D
    kalau tak asal lecturer aku leh kasi kteorg sorang satu. tapi linux ni susah sikit nak pakai. aku pun tak berapa reti lg. just install je tak tah format. T.T

    BalasHapus
  8. ynn!mmg xnak buat shoutbox ek?

    BalasHapus
  9. Samelah, leceh tul ada xgenuine ni. Mmg sakit jantung tgk.

    BalasHapus
  10. kesan drpd guna removewat bleh tengok kat blog AzmanIshak.. ni link die: http://azmanishak.com/2010/04/takeownership-cara-mudah-untuk-mengubah-tetapan-keselamatan-ownership/

    kalau tak paham, tanye encik azman.. :p

    BalasHapus
  11. serius cantik u punye interface lappy beb.i xtau cmne nk solve kn prob u tu coz i still gune windows xp xde mase nk maintance i punye lappy lah syg..

    BalasHapus
  12. ada yang cakap guna window 7 tak payah risau pasal driver? pesal ek?driver memang dah ada ker?

    BalasHapus
  13. @Legasi Piston Pecah

    Bukan semua dah driver dah ada dalam tu, tapi kalau driver tu ko x de just run windows update and dia akan auto install, tapi untuk pc baru yang branded nye, aku install driver terus penuh dalam tu, x yah run windows udpate pon x pe.

    @liyana

    mengikut pemahaman aku la, mungkin x sama dengan bro killvearn, bila ko guna removeWAT nie x bermakna windows ko terus jadi genuine, dia cuma akan hapuskan sistem pangaktifan windows dengan warning tu je. windows ko still not genuine. cuma ko leh guna sampai bila2 sebab sistem tu dah dihapuskan. Tapi kalau ko nye automatic update selalu on je kemungkinan besar problem nie akan datang balik. So satu lagi cara lagi nak mengelak kena benda alah tu, automatic update tu ko set manual, contoh, download automatic but let me choose when to install them. Maknanya dia akan download auto update tapi dia x akan install kalau ko x approve. Sebelum approve ko baca la dulu apa description tentang update tu, kalau ase x perlu ko ignore je yang tu.

    BalasHapus
  14. susah2, jom bertukar ke linux sekarang!!!

    xde activation, serial, n whatever~

    free lifetime updates~

    hahaha... :P

    BalasHapus
  15. huh atyn pon ader mslh neyh .smpai skung ta repair .akhirnya ader gak pnyelesaian . thanks yer sys !

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !