Kamis, Agustus 19, 2010

Cara letak video facebook dalam blog.

Selamat pagi.

signup twitter dan churp churp untuk bukan bloggers. anda boleh earn duit dari bertwitter dan berfacebook je ! ;p

hai awak, awak pengguna facebook tak? ye saya tahu ramai pengguna internet mesti ada facebook kalau tak ada facebook macam aneh sebab pakcik saya kaki rokok pun ada facebook. blog pun ada sungguh kagum tapi macam tak berupdate (hep, ini kira mengumpat ke? LOL )

semalam dua kali saya shared video dari facebook dalam blog. actualllyyy video tu saya download guna idm (thanks meuzangelo sebab kongsikan cara cara nak download laju laju) dari facebook. video yang kawan kawan shared tu kalau ada yang menarik saya simpan contoh macam maru the kitty, siap convert format mp4 nak masuk dalam handphone ♥♥ comel sangat maru the kitty (T_T)

oh by the way, saya ajar chibi cara bermain guna bakul, macam maru bermain dengan kotak tapi hampa sebab chibi tak pandai buat kaki leper tu wuu wuu (T_T)


sambung balik, lepas share video dari facebook ke blog, hudhud pulak tanya macam mana nak letak video tu. actually senang je, lagi lagi kalau internet laju macam dekat ofis sekarang :P

step pertama.


mesti lah kene upload video kegemaran anda ke dalam akaun facebook anda sendiri ( kalau video tu share dr orang, tak boleh kan? )
step kedua.



selepas video anda siap di proses, anda boleh lah memilih mana satu video pilihan, contoh macam semalam saya share dekat blog pasal lelaki pondan and maru the kitty :D
step terakhir.

click video pilihan anda dan akan keluar lah macam ni



cuba perhatikan dekat right side anda ada embed video picit dia and copy embed code tu dan paste dalam ruang new post blog anda. so menjadi lh dia sebuah video dari facebook ke dalam blog T____T
// cik amoi ; panjang tak entry aku? HAHA dia cakap lately aku post entry pendek pendek (T_T)

// encik piratz pun ada buat tutorial letak video facebook dalam blog. kalau andaberminat boleh picit sini.
♥ okai bai.

26 komentar:

  1. Boleh la cik liyana..
    boleh refer kat entri ni..

    http://mrpiratz.com/u/re97h4

    BalasHapus
  2. Alamak.. terlupa plak nak inform.. kalau tak login facebook tak leh tengok...
    rasanya lah... cuba try...

    BalasHapus
  3. @Piratz

    hee kejap nak tgk.

    btw kalau dia set to everyone rasanya boleh tengok kot even dia tak login? tak try lagi HAHA :P

    BalasHapus
  4. zzz mengapekah aku rase tutorial ni lame ynn?hahahha
    camni, kalau pemilik video tu privatise die punye profile, maka video tu xleh view la kat org ramai

    cara selamat ialah upload vid tu kat fanpage yang 'tidak mengada-ngada' set private content to public..so bila letak code diblog, org leh usha

    BalasHapus
  5. btw, kotak komen ni sgt cantik.

    BalasHapus
  6. @ARC™

    haha sbb masih ada yang belum tahu my dear :D lolo baik lah terima kasi encik. sy sukaaaaaaaaaaa awak :P btw td dh try tak login fb, guna browser lain, still boleh view. tp tgk owner fb dia la kan :P

    // ehem malu, padahal mcm pelik (T_T)

    BalasHapus
  7. x boleh bukak FB, u tube dan yg seangkatan nya..
    kene block.........waaaaaaaaaa...........

    Sumijelly.com

    BalasHapus
  8. @Sumijelly

    HAHA kejamnyaa :( nasib baik company ynn adalah company yg bertimbang rasa :P

    BalasHapus
  9. memang cara sangat share video guna cara nih..

    BalasHapus
  10. heee suke sukee .Thanksss share ye sys ! ;)

    BalasHapus
  11. wah2!! another tips again dari cik tips.. haha

    BalasHapus
  12. hoho.. bagus2.. nice sharing.. i like it..

    BalasHapus
  13. @Legasi Piston Pecah

    lagi nice drpd Youtubekan? tak suka youtube. huduhhh

    BalasHapus
  14. @WZulhilmi

    wah awak panggil saya cik tips? :(

    (huduhnyanamatuuuT_T)

    BalasHapus
  15. wah~ thanx for sharing. Teringat video semalam. Cun lah awek tue .BAHAHAHAHAHA ;P

    BalasHapus
  16. @x-po

    haaa blog saya berat takkkk? (ugut letak pisau dkt leher T__T

    BalasHapus
  17. @Encik Tikus

    cunn ke? dengan pondan pun x boleh lawann :(

    BalasHapus
  18. aha. aku boleh rasakan yang kau macam semakin tak bersemangat je nak tulis.

    T_______________T

    BalasHapus
  19. terima kasih sebab share..
    wah..pasni leh la share video =)

    BalasHapus
  20. thanks.. macam best je ... huhu

    BalasHapus
  21. liyana,
    saya baru dapat tahu pasal benda ni. selama ni saya tak sabar nak tunggu upload video guna blogger. tapi, kaedah awak ni, telah membantu saya upload video dalam blog saya. terima kasih,dik!
    saya follow awak tau! moga ilmu yg awak ada dapat kongsikan bersama semua.... :-) salam kenal!

    BalasHapus
  22. alamak napa saya buat tak berjaya...tolonglaaaa

    BalasHapus
  23. tgk lah... untuk perempuan yg sukakan fashion

    http://righteous2all.blogspot.com/b/htm

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !