Sabtu, Oktober 16, 2010

Hello, Blackberry Torch 9800 #maxis10

Selamat pagi,

sudah dua hari saya menggunakan something special from #maxis10, sudah dua hari saya belajar macam mana nak guna skrin sentuh , macam mana nak guna QWERTY keypad and yang penting macam mana nak guna BBM (T_T) serius weird okeh selama ini guna uncle bob sahaja.


gelapp? tak nampak? ambil torchlight cepattt T____T
tiba tiba pulak dalam masa dua minggu ini saya ditugaskan untuk menggunakan Torch 9800. dan dalam masa dua minggu ini, saya kene banyak belajar pasal unti bam ( aunty tembam kita panggil dia unti bam lah kan nampak comel sket dengan saiz tembam beliau LOL)


suluh lagi, suluh lagi. WAHH dah nampak sikit.
baik lah, tugas pertama saya adalah membuatkan anda tertanya tanya, apa benda yang special sangat from maxis yang sampai saya kene kejar, eh bukan, saya terkejar kejar dalam entry yang lepas? ada yang dah baca pelancaran blackberry torch 9800 dekat westin KL hari tu kan? kalau ada yang tak baca lagi sila click link tersebut.

alhamdullilah saya berjaya menjadi salah seorang dari 10 orang terhebat yang dapat mengreview (means, maxis10 adalah orang pertama yang dapat test handphone itu sebelum anda *muka belagak*) handphone terbaru selama dua minggu. ala, kalau kau orang pernah baca belog ariffshah and fazreen, confirm korang tahu ;)


ini cenderahati / cenderamata paling cool, sebuah torch lite brand blackberry gitu, ;)
so, ada dua minggu untuk saya cerita apa yang best dan tidak best pasal blackberry torch 9800 ini . NO MERCY gituuu, tiada bias bias punya. aku suka aku puji, aku tak suka aku kutuk :D but u will know , this mobile memang best ;) oh, nak aktifkan 3g kejap KAH KAH KAH
oh btw siapa pengguna blackberry, pelisss tunjuk ajar ku sifu kerana saya tak pernah guna henfon canggih canggih selain uncle bob T_______T
susah kan nak pilih lah sama ada anda mahu menaip, atau mahu sentuh sahaja so, please stay with me. 2minggu je tak lama hiks :)

okai bai.

29 komentar:

  1. hahaha siap main suluh2 plak..

    BalasHapus
  2. damn ingatkan betol2 dpt BB 9800 =.=

    BalasHapus
  3. wohh

    dpt pegang 2 minggu pon jadi la kan?

    dapat gak merasa
    hahaha

    BalasHapus
  4. @topo

    nama dia pun torch torch gituuu HAHAHA comel je kann, aku pun tak tahu kenapa nak main suluh suluh T______T

    BalasHapus
  5. Kalau nak guide, boleh refer Maxis10 iPhone 4 aku punya:

    http://jomphp.com/iphone4

    BalasHapus
  6. @Ayeem Jemain

    INSYAALLAH akan jadi milik saya :) ayeem kene banyak baca from previous #maxis10, and awak sendiri yang akan pasang niat nak jadi one of the reviewer tahuuu? :D

    BalasHapus
  7. owh jeles nye. siyes cantik bb baru tu T__T

    BalasHapus
  8. @Ery Farieha

    kannn, 2 weeks, pegang device yang harga dia lebih kurang 2bulan gaji aku HAHAHAHHAHAHA

    BalasHapus
  9. make sure review dengan Maxis simcard ok.. test the capability and compatibility of Blackberry torch with their line/services. jgn guna celcom pulak.. silap konsep nanti

    BalasHapus
  10. @EiNS

    baiklahh sifuu, thanks eins. kalau aku kelu, aku refer lh hee but mmg tak boleh nak review sampai tahap teknikal ke apa tu, grr tak retiii ;p

    BalasHapus
  11. @Liyana Lunia.

    Hhahaha ko kena ckp psl touchscreen dia cemana...aku dgr bb punya touchscreen takbest

    satu lg, review psl browser bb torch...sbb browser aspek penting dlm software...boleh play utube ke tak etc etc

    n paling wajib jgn lupa mention psl BBM n Facebook, twitter, foursquare apps

    BalasHapus
  12. mantaplah.. bila la aku boleh dpt jd salah seorang juru review maxis 10 ni.. huhu..

    BalasHapus
  13. Cool... :D arini baru dapat merasa menggunakan bb torch... Liyana sure dah banyak selongkar pasal function2 kat dalam BB tuh erk... nanti minta tunjuk ajar skali..

    BalasHapus
  14. Ahhh, jeloussss. Bagi I. I nak jugakkkk ! grrr !

    BalasHapus
  15. hai ynn!

    mcm mne leh terpilih jd #maxis10 ituu? mcm bes jek..lepas 2 minggu kena pulangkan or jd milik anda selamanya..eceh...heee~

    BalasHapus
  16. oh, ssh tak nak jd reviewer?? teringin nak jadi..tapi tak tahu..huhu..good luck..and looking smart meh BB Torch ni..akak jadi termengidam..tak jadi nak Iphone 4.. Skrg terus tkr BB lover..weewiit..

    BalasHapus
  17. woww~..dpt gak cik merasa bb..kalo dibagy free lagi laa besh kn,bkn senang org nk bagy benda mahal2 free mcm tu je kan.. :)
    kalo nk taip2 pon bule pakai tourchscreen jugak la eh?..macam2..yg penting camera 5 megapixel ouhh, berbaloi juge kann..
    :D

    BalasHapus
  18. syg.

    kalau uterjatuh ke ape fon tu ape tindakan maxis?
    syok la u even dapat gune kejap je.awat nya tak beli terus?

    BalasHapus
  19. syok lah kau dapat pakai BB kejap.

    :DD

    boleh berlagak hoi dengan kawan2. hihi

    BalasHapus
  20. hahaha,
    i'm officailly dengki...
    hahahaha

    BalasHapus
  21. wah., loaded gitu, nanti nak suluh lampuu tu buat buat cakap, blackberry ker ni.. hahaha



    Jum Singgah yer

    Latest entry di:
    Lagu Nangis
    Ciri bini idaman
    Oke tak eden?


    Happy reading ^^

    BalasHapus
  22. sile update cepat tentang bb torch ini. plis plis. haha

    BalasHapus
  23. wah bestnya dapat rasa dulu blackberry torch ni

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !