Minggu, Oktober 24, 2010

Perkara penting dalam sebuah handphone #maxis10

Selamat petang,

saya sangat tidak senang duduk kalau tak dapat buat entry tentang blackberry kesayangan saya ini, sudah masuk hari ke 10 rasanya tidak termasuk empat hari bonus yang saya dapat menggodek si hitam menawan bak kata salah seorang reviewer blackberry torch juga, bro eizil. memang sangat menawan sampai nak lepaskan dari genggaman pun macam sayang gila HAHA



blogger macam saya yang sangat suka berkongsi gambar , bila dapat mana mana handphone mesti akan saya godek kamera dan perakam video dia dulu. okay lah macam perakan video tu saya kurang sikit nak godek sebab boleh tengok macam mana saya rakam video di entry chibi dalam sangkar tu, bergoyang goyang HAHA



jadi hari ini kita cakap pasal camera , taknak cakap pasal camera dslr atau compact tapi nak cakap camera dekat handphone. (boleh tak ku cakap camera dulu baru cakap benda lain? HAHA T__T) . blackberry torch 9800 ini, walaupun dengan 5 megapixel sahaja, sudah cukup buat gambar gambar dalam entry saya selama seminggu ini sangat sangat cantik. saya sangat suka bila sesebuah handpone ada autofocus, sebab minat saya untuk tangkap gambar lebih menjadi jadi.

TIPS untuk anda ; cari lah handphone yang mempunyai autofocus, lagi baik anda pilih blackberry torch 9800 sebagai handphone idaman anda :D



kemudian kita tengok pula perakam video di dalam ini handphone, tidak pernah saya jumpa perakam video yang mempunyai autofocus (T_T) KASIHAN KAN? HAHAHA ini pertama kali saya jumpa tahu tak? menarik gila kalau anda rasa macam nak rakam berita dari surat khabar, tidak mustahil dah untuk nampak dengan clear, best sangat HOKAYYY. credit untuk blackberry torch 9800 :D


without autofocus. gambar blur memanjang T___T

with autofocus ; HOMAIGUDNESS, boleh ku nampak tulisan itu :DD

options untuk perakam video, boleh pilih engkau nak guna flash (dalam keadaan gelap) atau tidak :)
macam dalam entry chibi dalam sangkar itu, saya tak guna flash sebab waktu tu masih samar samar senja kan, belum gelap lagi :) HAAAA, menarik tak blackberry torch ini? kalau saya nak compare kan dengan ehem* uncle bob ehem* memang tak dapat lah uncle bob nak saingi baby bam bam saya seorang / yang sebuah ini.
btw, pandangan saya adalah jujur, mungkin saya suka camera dia, mungkin bagi awak adalah kurang. saya tidak dibayar untuk memuji, malah saya tidak dipaksa untuk mengeji. ini pendapat saya sebagai seorang pengguna. sama macam awak :) nantikan review blackberry torch #maxis10 versi yang lain pula yaa.
okai bai.

16 komentar:

  1. awk mcm dibayar untuk promote blackberry n maxis je =P

    ala.. apa2 pun still BB is a great phone =)

    BalasHapus
  2. @Secret Drifter

    HAHA ini bukan di bayar atau apa, ini adalah tugas mudah untuk seorang blogger, jgn risauu, saya cuma nak buat awak eksaited sahaja dengan blackberry torch. serius :DDDDD

    BalasHapus
  3. @suffer8zine

    YE BEST SGT, sy suka, sy sgt eksited sbg seorang pengguna T_____T

    BalasHapus
  4. cisss saje nak bg jelousss. sudahhh ! tlg jgn ckp BB torch lg . update entri lain lak la ynn HEHEHE

    BalasHapus
  5. cool...boleh buat toyol mase exam nati...^__^ sharp la picnye...tp aku tak mampu/.....:(

    BalasHapus
  6. @wannurfazrini

    HAHA i nak kenalkan blackbbery jee :(( bg la i chance, lagi empat ke lima hari je lagi tskk

    BalasHapus
  7. @Zulfahmi Abidin

    saya pun tak mampu HAHAHA :(

    mampu cerita je apa yang best, tapi kita tunggu maxis umumkan harga blackbbery ini later. confirm kita semua mampu k :)

    BalasHapus
  8. waaa!!! macam gempak la Blackberry Torch ni. Huhu...dah kerja nanti baru nak kumpul duit beli..ngeeeee... =B

    BalasHapus
  9. siyes cantik camera acik!.. :D

    BalasHapus
  10. sgt la best nyer hanset tersebut...nk gak..wawa...

    BalasHapus
  11. waaaa,BB tangkap gbr nokia 5610 T_T..hp kesayangan ku tu

    BalasHapus
  12. besnya, ley beli utk i x , hehhe

    BalasHapus
  13. dah baca email?? congratz andalah pemenang Be Cool Contest Part 1 dan memenangi iPad dari Exabytes :)

    BalasHapus
  14. kalau dapat, mmg gempak lah. hehe. cantik tuh kamera dia kan . wuuu. msty mahal.

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !