Jumat, Desember 31, 2010

My sweet #2010memories .

Selamat petang.

Hari ini, adalah hari terakhir saya sebagai seorang yang berusia dupuluhsatu. orang kata umur duapuluhsatu adalah umur yang sudah boleh bebas dari kepompong bawah ketiak emak tapi bagi saya , apa apa pun, emak adalah orang penting dalam hidup saya kerana bersusah payah dari kecil sampai besar nak mem-besar (TERBUKTI saya besar ) kan saya dengan susah payah tiba tiba saya nak jadi orang bebas, nak bergaul dengan orang sana sini sampai lupa emak itu adalah bukan saya. Jadi, adalah normal kalau engkau tanya liyana buat apa esok? Liyana keluar dengan emak pergi shopping. itu adalah normal ye tamo lah kecik hati yaww.

#2010memories , meriah sangat tahun ini. tersangat lah meriah sampai tak boleh cakap macam mana dah sebab terlampau lah meriah . murah rezeki saya tahun ini, alhamdullilah. rezeki emak dan apak hendak menunaikan haji . alhamdullilah syukur sangat sangat. tak tahu lah nak cakap macam mana, baik saya simpan lah sikit, sikit lagi saya dah cerita dekat belog. bukan bukan bukan niat saya hendak tunjuk tapi saya tahu anda bersemangat bila tengok usaha saya selama ni, dari 2008 saya cuba raih apa yang saya nak, bermacam macam contest saya masuk sampai saya pernah kecewa sangat bila berharap dan buat yang terbaik tapi bukan rezeki saya. takpa, waktu tu saya kata dekat myself, tak payah lah berharap sangat lepas ni.


one of my sweet memories on graduation day last month :)

#2010memories , saya berjaya menjadi seorang pekerjaya selepas dua tahun belajar di Unisel, praktikal di Pandan Indah tetapi adalah sikit problem HAHA harap bos dekat sana tak hambil hati WUWUWUW, dan juga berjaya menjadi graduan UNISEL dan memiliki segulung diploma dan berkonvokesyen sambil ditemani orang tersayang :)


#2010memories , saya berjaya memiliki lesen P setelah beberapa bulan dari tarikh pendaftaran. dengan sekali ujian komputer (Lesen L ) dan ujian JPJ (Lesen P) saya dah mempunyai aaron sekarang tak panggil aaron dah, lebih suka panggil dia sammy atau sam, sebab minat saya lebih kepada shaheizy sam sekarang, KAH KAH KAH

#2010memories , dan bila taknak berharap tapi mengekalkan usaha dan akhirnya ia berbaloi bila saya diterima masuk kedalam family #maxis10 . saya berusaha untuk memberi yang terbaik. saya cuba dan tidak berharap akan mendapat blackberry torch secara percuma tapi hasil dia? saya mampu memiliki blackberry macam orang lain secara percuma. kalau hendak dikira dengan gaji kerjaya saya, memang tak layak lah nak beli blackberry curve pun sebab saya memang belum mampu untuk memiliki gagdet bernilai mcm tu.
#2010memories , sekali lagi langsung tak berharap untuk memiliki gagdet paling disebut sebut iaitu Apple iPad, kali ini contest yang masuki adalah Be cool Contest dari Exabytes. sungguh saya cakap, saya hanya mahu hosting dan domain percuma ( lirikme.com ) sahaja namun itu lah orang kata, tuah ayam nampak dikaki, tuah saya hentah mcm mana.
#2010memories , sebagai pemanis dan pelengkap gagdet saya tahun ini adalah Sony Cybershot W190 dari Nuffnang dengan contest 'Stop Child Abuse', lagi sekali contest ini langsung tak berharap lah *banyak kali cakap macam ini pun boleh mendatangkan marah* HAHA , tapi camera tu belum guna lagi sebab tak ada memori kad. saya belum beli lagi #shingshing HAHA


#2010memories , dan paling saya seronok selepas dua tahun jadi blogger, saya berjaya memperoleh earning BE dari nuffnang paling tinggi ah, RM2++ lebih dan juga 3161 followers walaupun tanpa men-tayangkan muka yang cantik (sebab haku tak cantik #shingshing) kecuali dekat header. means belog saya diterima lah kan walaupun entry tidak berkualiti, muka tak lawa, agak berisi dengan berat 100kg dan agak gelap dari ning baizura betul tak? terima kasih sebab kalian tidak memilih kawan. terima kasih sangat sangat.


#2010memories , walaupun semua diatas ini kenangan manis takada pulak saya cakap hidup saya sentiasa manis sahaja padahal saya ini bukan lah perfect. cuma saya lebih suka cerita sweetmemories dari bittermemories gituww. semua perkara termasuk lah yang paling latest ini saya harap dapat memberikan pengajaran untuk saya sendiri. Allah maha adil, disebalik kegembiraan yang saya dapat, ada juga keperitan yang perlu saya tanggung. DIA uji kesabaran dan kepercayaan saya terhadap seseorang tapi saya tahu, semua yang baik datang darinya, dan buruk datang dari saya. terima kasih yaAllah.

mungkin next entry saya akan letak #wishlist2011 pulak. HAHA tengok lah kalau sempat (T_T) haku nak juga letak wishlist keh keh keh.

NAK TAG KORANG AH BOLEH TAK? KAH KAH KAH

NOTA : hoi, korang jangan lah cakap jeles jeles, tak perlu jeles tauu. korang mesti bersemangat (nak cakap , jadikan saya idola adalah melampau T_T) jadi bersemangat lah tauuuu anda mampu mengubahnya. nak jadi blogger bukan dua tiga hari boleh berjaya, kene makan masa baru boleh menggapai bintang HAHAHA (SAYA MAMPU ANDA JUGA MAMPU)

**
* * HAPPY NEW YEAR. * *
* * selamat datang 2011 ;) **
**

okaithnxbai.

34 komentar:

  1. idola! nak sign :)
    best nye mcm ni. syukur kan ynn, berblogger dgn bersih, Allah murahkan rezeki :)

    HNY ynn <3 much love

    BalasHapus
  2. rezeki kamu murah di tahun 2010 .
    semoga dilimpahkan lagi rezeki pada tahun 2011 yek ! rezeky kite semua . Amin :)

    eh eh cm formal lahh pulakkk ayatt di situ
    wek :P

    sayam ! happy new year ! yeyyyyy !

    BalasHapus
  3. best nyer dpt smua tu free..hehehe..tp memandangkan usaha cik liyana yg begitu keras..hasil nyer..pergh...nnti bg la tip cmner sy le dpt adiah cmtu gak ...

    BalasHapus
  4. nak cakap jugak jelesssssssssssssssssssssssssss!
    T_____________T alhamdulillah byk2 ynn.
    wuwuuu. moge2 tahun depan ke tahun depan2 lagi ke pulak rezeki ika.. aminnnn. hahahhaha

    BalasHapus
  5. best nya,,,nak jugak sign !!!
    hot bloger..yeah!!
    semoga success di hari2 mendatang

    BalasHapus
  6. @MyzaAli

    HAHAHA myza tetap comel <3

    syukur, dan ynn doakan untuk kwn kwn ynn juga <3 insyaallah.

    Terima kasihhhh jd kwn ynn tauu

    BalasHapus
  7. wahhh..banyak dapat gadget kan..murah rezeki la yana nih :)

    BalasHapus
  8. Jeles bebeno dapat gadgets tu :(

    Apa apa pun , happy new year kak ynn :DD

    BalasHapus
  9. @lassiegewdix

    AMIN,

    insyaallah , mesti ada rezeki utk kwn kwn ynn taaau<3

    sayaammm, TQ jd kawan kiteee T_________T

    BalasHapus
  10. @kema

    alhamduullilahh, usaha perlu kalau nk berjaya . kan kan kan? hihi insyaallah, tp sy pun tak tahu nak bagi tip cmne HAHA

    BalasHapus
  11. bestnyeee :) semoga terus sukses .weeeee .

    BalasHapus
  12. @ika honey bunny

    alaaaaaaaaaaaa tamo la jeles, cubit karang HAHA <3 takpe, bg chance kat ynn. ika pun kene usaha tangga kjayaan okeh :B WHAHA

    aminnnnnnn!

    BalasHapus
  13. so weet sweet memori ynn.
    hope 2011 lg murah rezeki ynn.
    nak amek semangat ynn lah. hehe. :)

    BalasHapus
  14. waaaa,tahniah2 akak

    nk bersmangat cam akak jugak lah

    Tahun dpn PMR pula.

    BalasHapus
  15. happy 2011 kak ynn! semoga rezeki bertambah murah tahun 2011 nti :D

    BalasHapus
  16. humblenyeee ynn. u cantik comel la mana ada tak cantikk :)

    BalasHapus
  17. seronoknya kau weh. alhamdulillah. rezeki murah.

    BalasHapus
  18. Tahniahh! 2010 tahun paling bertuah utk kak ynn :) mesti sedih kan nak masuk tahun baru dah :) semoga next year pun akak punya rezeki murah gak.hehehe

    BalasHapus
  19. sambil kesat air mata lagi,,, dengan ini, yana jeles!!! mencik!! nak jugak!!! nak jugak!! nak topi koboi!!! muahahahahahahahah.. kak ynn, semoga tahun berikutnya lebih banyak sweet moments ye.. =)

    BalasHapus
  20. alhamdulillah..
    murah rezeki btol ynn...
    happy new year..

    BalasHapus
  21. YNN!
    tak kira. i nak cakap jeles jugak
    hehehe
    tapi i suka u.i tau u bukan nak menunjuk
    u buat pun sbb u berusaha sungguh2
    n honestly u mmg slh seorg idol i dlm arena blog ni
    u xguna paras rupa nk tarik org.
    u ada kekuatan u sendiri
    tahnia beb!
    happy new year dan i suka sgt dpt kwn mcm u
    tskk tetiba mcm terharu je
    T__T

    BalasHapus
  22. wah bestnya... tahniah ye ynn~~ slmt thun baru :)

    BalasHapus
  23. wahh rzki melimpah tuah..tahniah..
    tuah ayam nampak d kaki,
    tuah manusia xsiapa tau..

    BalasHapus
  24. 3 gadgets sekali gus! gusdur betol! grrr

    BalasHapus
  25. best.....semua manis2 macam u heee selamt tahun baru 2011 jugak..semoga tahun 2011 pon u sangat lucky ok..

    BalasHapus
  26. thniah sys ynn ! ^^
    moga tahun 2011 rezeki anda lagi bergolek golek bergulen gulen yea :D
    btw ,anda comel laa .bukan ta lawa .
    dan dan ,sangat suka belog anda !
    sangat adore sangat jeles plus cemburu dan iri hati .
    sobs~
    btw .congrats sys ynn ! :O
    anda sangat bertuah *hah hamek kau aku buat karangan lak kat sini :P

    BalasHapus
  27. besnye gadget dpt time 2010 , 2011 ape lg nk dpt xtaula ,sume ade dh :)

    BalasHapus
  28. selamat tahun baru kakak liyana;)

    BalasHapus
  29. Alhamdulilah. Murah rezeki awak.

    (:

    BalasHapus
  30. yuhuu gd mng and hepi new year,sis!

    BalasHapus
  31. Wahh , seronoknyaa !
    nak dapat jugak , hihi

    tapi kan kak liyana lunia
    mcm mana boleh dpt hadiah mcm gituh ? :)

    BalasHapus
  32. TQ korang. terima kasih banyak. alhamdullilah , syukur sangat sangat

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !