Selasa, Juli 19, 2016

Kenapa perempuan tolak poligami

Sedih la pepagi lagi aku dah terbaca conversation orang bermadu ni. Suami sibuk layan isteri kedua, isteri pertama dengan anak 5 orang duk rindu kat dia sebab tak balik-balik. Isteri kedua kaki kongsi semua benda nak kongsi, keluar makan dengan suami pun kongsi kat FB kecik hati isteri pertama tengok gambar mesra dorang.

WEH SUMPAH SEDIH RASA NAK NANESSSS JOM LA NANES SESAMAAAAAAAA T.T


Copy dari IIUM CONFESSION - BM

Thanks admin sbb approve penulisan aku ni. Thanks jugak yg sudi bagi pendapat & support aku. Aku nak kan semangat je

Salam & hi korang. Aku istri pertama, ye suami aku ada dua bini. Bini ke dua mmg lagi cantik & muda dr aku. Hati aku? Tak dpt aku gambar kan

Aku ada 5org anak, semua comel comel & memang semua bijak pandai. Suami aku baru nikah dgn madu aku tu setahun lps. Ye aku tahu. Aku sndiri terima dgn hati terbuka. Dari dia org buat maksiat blkg aku, aku bagi je izin dorg kawen. Aku taktau sakit nya macam ni, sungguh aku taktau. Sakit sangat. Walau pun aku tahu aku sndiri yg bagi. Tp…..

Ye madu aku tgh pregnant skrg ni, dia muda & org ipt macam korg. Aku? Dulu bljr mdrsh je. Aku tahu aku tak brp pndai nak bandingkan dia. Aku lahirkan anak anak aku secara czer, yg last ni aku dah ikat. Sbb doc kata bahaya utk rahim aku. Yg bongsu ni umur 2 tahun. Comel sangattt  hihi aku syg anak anak aku.

Tp sejak kebelakangan ni suami aku pelik, dia tak berapa hiraukan aku. Mungkin penat sbb madu aku tgh pregnant. Tp aku perlukan perhatian jugak. Asyik pergi umah sana je. Anak anak aku tanya, ummi! Abiy mana? apa aku nak jwb? Aku kata, abiy keje ngan mommy kat luar. Anak anak aku mmg kenal madu aku ni.

Aku sedih, bila mana madu aku upload gmbr sweet sweet dgn husband aku. seronok aku tgk, tp airmata aku jatuh. Aku sedih. Aku rindukan suami aku yg dulu. Yg selalu ada dgn aku. Mana dia pergi? Kalau sape sape jumpa, bgtau dia. Aku rindu ni. Hmm

Dulu aku ingat lagi, aku kawen ngan dia, motor je ada. Dr kena brhenti keje sampai dah ada keje sampai dlu takde business skrg dah ada business sndiri. Aku senyum je ingat balik kenangan kita semua. Abiy ingat tak agak agak nya ye?

Ye, madu aku sama. Pakai niqab. Budak uia. Aku tahu dia baik, tp hati aku ni knp tak baik baik. Hmm aku cuba redho. Allah kuatkan aku

Aku ingat lagi, dulu abg kata abg takkan dua kan saya. Abg akan sygkan sy sampai bila bila. Tp lps saya ikat & tak dpt mengandung abg tak nak saya dah ke? Abg tahukan, saya perlukan suami disisi saya, saya tahu abg mungkin dah lupakan saya. Abg pun jarang balik & jenguk anak anak. Hmm

Harini anniversary kita, abg tak wish pun. Syg tgk kat fb abg, abg upload pergi makan dgn dia. Happy nya abg. Hmm takpe lah. Mungkin abg terlupa, mana tahu kejap lagi abg balik surprise kan syg kan? hihi tak sbr nya.

Abg.. Ingat lg tak dlu? kita naik motor sama sama sampai anak 2 org, berpanas berhujan. Kita redah je. Abg ingat tak yg dlu kita pergi zoo bwk anak anak, kita amek gambar sama sama. Abg ingat tak? Yg kita gelak kan iman sbb dia kena kejar monkey tu. Lawak kan abg? Mana abg dlu? Syg rindukan abg yg dlu. Kalau ada sesiapa jumpa suami sy, suruh lah dia balik. Sy rindu ni.

Ingat tak dlu, tiap kali abg demam, abg mintak nak bubur syg masak. Sedap kata abg. Kalau abg tak sihat, abg balik lah. Syg masakkan lg utk abg. Abg makan bnyk bnyk tau. Biar gemok hihi

Abg.. syg rindu ni.. raya pun abg raya dgn dia.. syg tak marah, syg cuma rindu… Syg tahu, abg slalu mrh kat syg sbb syg suka bebel.. syg slalu merajuk.. syg suka nangis.. syg janji tak buat dah..

abg balik lah.. syg kesian tgk anak anak.. syg sedih tgk anak anak tnye abg.. baju raya abg pun tak sempat abg pakai lagi.. masih tergantung dlm almari tu.. hmm

kalau abg dah tak marah, abg balik tau.. Kalau intan ada baca ni, suruh lah abg balik intan… kakak rindu.. anak anak rindu… Kakak tak marah intan & abg..

Kalau ada yg jumpa suami aku, suruh dia balik.. kami tggu..

Istri mu yg merindui

– Insan pilu

INI LAH PUNCA UTAMA KENAPA SEMUA PEREMPUAN TOLAK POLIGAMI. FAHAM TAK?????

Minta jauh la dari aku dan family aku berdepan dengan kaki kongsi mcm ni. Allahu T.T

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !