Selasa, Juli 22, 2014

Ailurophobia apabila manusia takut kucing

{TAHUKAH ANDA?} Ailurophobia bermaksud takut kepada kucing. Tetapi, jika anda perasan, kucing akan tertarik untuk lebih mendekati si fobia kucing ini seperti di dalam gambar.

Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dalam sebuah bilik dipenuhi orang. Orang yang sukakan kucing akan memberikan bahasa tubuh yang menjemput kucing untuk digesel dan dimanja. Berbanding si fobia kucing yang akan menunjukkan bahasa tubuh seperti duduk diam, merapatkan tangan dan kaki serta agak kaku posturnya.

Si kucing akan nampak bahasa tubuh serta posisi si fobia kucing adalah sangat kurang faktor mengancam keselamatan, dan akhirnya lebih tertarik kepada mereka untuk diterokai dan disiasat kemudiannya.



Aneh bukan?   

Sumber Honey Pet Shoppe [link]

Tetapi lagi aneh apabila manusia takutkan kucing. bukankah binatang ini sangat adorable? kecuali kalau dia tengah gaduh atau dalam musim mengawann atau jenis lapar sangat sampai marah kita cakar kita sebab kita tak bagi makan atau tarik ekor dia. ekor kucing itu sangat sensitif tahu? ibarat seperti saya menarik ekor awak jika ada KAHKAHKAHKAH

14 komentar:

  1. dulu sis takut kucing tapi skrg tak la sangat . . cuma takut dengan kucing kampung . sebab nampak dorang mcm garang . tapi kalao kucing yang gebu2 bulu banyak2 tu mcm kucing siam , parsi tu haa memang geram tgk . hee .

    BalasHapus
    Balasan
    1. kucing kampung memang skeri sikit kan sbb dia selalunya berbadan sasa HAHA tapi kucing gemok-gemok berbulu pulak menggeramkannn

      Hapus
  2. tu la.. pelik kalau orang takut kucing... lagi lagi kalau perempuan.. gedik semacam ahahaha ;D

    BalasHapus
    Balasan
    1. kalau datang gedik dia tu, merengek sana sini tapi kawan-kawan kita tak gedik, dorg punya takut lagi kelakar. siap terkejut-kejut mcm ada hantu tengah kacau makan dkt kedai makan :(

      kita pun ikut melatah sama hahaha

      Hapus
  3. Balasan
    1. tamo la takut awakkk, lagi dia suka kacau awak nnt hihihi

      Hapus
  4. Owhhh...baru tahu..patutlahh..hehe..
    *Done follow sini

    BalasHapus
  5. knp orang kata kucing comel mcm saya... hahahaha

    erkk.. ;p

    BalasHapus
  6. patut la kucing tu asyik nak datang dekat je. menakutkan. ew seram t_t

    BalasHapus
  7. samalah sy pn takut guk siap melatah bila dia mengedik2 dekat2 dgn kite..hehe..

    BalasHapus
  8. tak takut kucing sangat pun tapi boleh tahan jugak rasa macam histeria bila dia menggesel. lagi suruh pergi, lagi dia ke mari.

    bukan takut tau. geli sikit hahahha

    BalasHapus
  9. salah seorangnya.. my classmate. nampak kucing dari jauh pun dah lariksss.. apatah lagi dekat. haha. kucing tu makin dekat, dia makin menjauh. comel jugak. hihi

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading