Senin, Oktober 25, 2010

To type or to touch? #maxis10

Selamat pagi.

kembali lagi dalam segmen berry hitam bersama liyana. maaf lah saya terlampau eksaited untuk menceritakan tentang berry hitam kepada anda kerana saya juga teringin memiliki beliau, tapi apakan daya, masa semakin suntuk untuk saya bercerita tentang berry hitam. mungkin ini minggu terakhir bersama beliau tapi saya berharap sangat berry hitam tetap menjadi teman baik saya untuk tempoh selama lamanya T_______T



ingat tak anda , pada gambar ini? sila click click untuk mengingati. HAHAH persoalan dia ringkas sahaja, to type or to touch? dalam bahasa melayu adalah untuk menaip atau menyentuh LOL secara ringkasnya, berry hitam ini unik kerana ia adalah berry pertama yang mengamalkan QWERTY keyboard dan juga ON- Screen keyboard. bila anda slide up handphone anda, on screen keyboard akan disable dengan sendirinya.

QWERTY keyboard, anda sudah biasa sangat jumpa betul tak? semua handphone sekarang guna qwerty keyboard kecuali uncle bob (HAHAHAHA) jadi tak menarik pun pasal qwerty keyboard ini, habis apa yang menarik?

YES, On screen keyboard adalah menarik kerana anda anda tiga pilihan keyboard kesayangan anda.


FIRST ; multitap atau keyboard di handphone biasa macam keypad uncle bob tu la, bezanya dia di atas screen LOL.

SECOND ; suretype ( ku tak suka ini) ; sure type ini suka hati dia je membetulkan spelling saya, saya nak taip bubu dia jadi bye pulak T_______T


THIRD ; full keyboard ; QWERTY keyboard di atas screen :D disadvatages dia, terlalu kecil untuk jari gebu saya tsk



masing masing ada kelebihan tapi saya lebih suka multitap untuk on screen keyboard dan physical keyboard sahaja , anda pula? :)

// eh nuffnang buat contest BB Torch laaa, padan la macam ramai bersungguh sungguh buat entry pasal BB Torch, apa kata anda pun join sekali? :DDD Gudluck, and and wish me luck untuk dapat BB Torch ini TERUSSS dari maxis :D

okai bai.

17 komentar:

  1. jealous! dia dah ada BB!!! T___T

    BalasHapus
  2. @maisyara Pot! Pot!

    :(( belum betul betul saya punya, saya pinjam 2 minggu sahaja, ada 2 hari lagi untuk bermesra dengan dia. wuu wuu nangis

    BalasHapus
  3. cikk all d best. klu dapat t, mase convo dpt snap snap picca gune bb owg tu kannn ;) mantopp ~~

    BalasHapus
  4. waaaaaaaaah touchscreen memang best tapi sekali ada crack sikit, nah amik kau takde function dah ler hp tu canggih manapun ia. tp ada keypad, so still ok la yang ni.. nak jugak!

    BalasHapus
  5. @suffer8zine

    doakan tauu dpt terus, wkaka :P btw cuba lh join contest nuffnang, buat baik baik if menang kite boleh sharing2 :D

    BalasHapus
  6. @.: zaNaz0ne :.

    opczzzz la cik, harap sangat sangat dapat lah hadiah from maxis ke kan HAHA btw cik join la contest nuffnang tu :D

    BalasHapus
  7. @Anastasia Ann

    kene laaa lindungi dia tamo kasi jatuh ke apa, dh la first tiime guna touch screen, guna hp mhl, scary :((

    btw mmg nice handphone ni, gerammnyee

    BalasHapus
  8. ishkkk tgk tuuu . dia still nak update psl BB . grr ! hentikan sekrggggg :D

    BalasHapus
  9. @wannurfazrini

    hihi hari jumaat i hentikannnn, lagi 4 hari je lagi ni :((((

    baca laaa, like la :(( tlg i

    BalasHapus
  10. saya suka multitap!..hoho
    :D

    BalasHapus
  11. pad qwerty touch sntiasa menyakitkan hati sbb jari besar...
    skali tekan, kuar 2 hurup terus...
    adoi!!

    BalasHapus
  12. ade BB ni benda paling best adalah berBBM dan bertwitter :)

    BalasHapus
  13. wah...beri saya takada touch-touch..huhu

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !