Jumat, Oktober 29, 2010

Why i love blackberry torch? #maxis10

Selamat malam.

hai berry hitam, hari ini adalah hari terakhir saya meng-review awak kepada pembaca belog saya dan saya harap mereka tidak bosan dengan pendapat saya, biasa lah kadang kadang terover puji padahal kalau awak tak rasa nikmat (?) dia takkan faham . HAHAHA,

hai berry hitam, sanggupkah awak berjauhan dengan saya? setelah saya membela awak selama 2minggu, sanggupkah awak melihat saya menangis kesedihan melihat awak di bawa pergi?

hai berry hitam, saya sudah jatuh cinta dengan awak T_T

baiklah, kita cerita pasal kenapa saya suka blackberry torch secara keseluruhan boleh?


camera & video recording with autofocus,
cuba cakap dekat saya, video recording anda ada autofocus tak? HAHA
multitap on screen,
pernah bayang tak menaip sms hanya menyentuh screen? baik lah, tak best kalau tengah makan rendang ayam lepas tu boyfren ajak mesej kalau lewat msg, boyfren marah, merajuk bluek ;p



games
selepas stalk dua otai internet (einztrigger & Roslan_Nazri) beborak dekat twitter, saya macam terfikir betul ke blackberry sebelum torch tak ada games? tapi torch ada tau, and games dia ( brickbreaker & word mole) sangat mengaddictkan saya, btw saya main dah sampai level 6 dah, harap sangat sangat torch ini kekal milik saya, T_________T


media player.
saya suka sangat bila saya sedang berBBM atau bersms, still music player bermain dengan baik, tak tersangkut sangkut macam saya guna unclebob :( kemudian, bila saya dengar music, tak perlu terlalu kuat sebab bunyi dia dah cukup sedap dah



aplikasi blackberry
i love this. applikasi blackberry , macam anda tak tahu dia terbahagi kepada yang FREE dan berbayar, saya pula siap bookmark applikasi yang free sahaja sebab saya bukan pemilik tetap bbtorch, jadi applikasi yang macam doodle tak dapat lah nak beli (T_T) ada masa kita beli ya sayang? berry hitam tak faham faham ayat saya itu? ;p
bersosial dengan rakan maya.
anda tahu tak, sebelum saya menjadi pemilik sementara blackberry torch, saya adalah pengguna handphone biasa biasa, uncle bob nama dia. bila guna uncle bob, saya tak dapat menggunakan ubertwitter, atau facebook for nokia *uhuk* tetapi sejak menjadi pemilik berry hitam, saya mula pandai bikin orang panas hati dengan adanya akaun plixi untuk twitter (total gambar selama menjadi pemilik bb torch adalah : 29) HAHA and folder mobile uploads dalam facebook. tahu kah anda dahulu saya sangat jeles bila tengok orang lain bersosial begitu? tahu tak? T_T
cut , select, copy and paste.


menarik bila nak highlight sesuatu, akan keluar icon kecil macam tu. lepas tu kita picit dia and highlight dekat mana mana word yang kita suka. weu best tak best tak?

wahh, lepas baca annoying part terus ada yang cakap tak nak beli torch T_T jangan begitu, anda belum tahu kehebatan torch yang sebenarnya. mari sini baca sikit meh HAHA
pembuka cover bateri
ini problem, boleh anda abaikan kalau anda pegang kedua dua side, means tahan lah slide tu dari terbuka macam saya buat :P
fizikal QWERTY keyboard yang very the small.
guna lah touch screen :P sebab itu saya cerita pasal to touch or to type hari tu, dan pilihan saya adalah multitap
bateri life berkurangan.
beli lah charger utk kereta, masing masing bukan naik basikal pun kan? HAHAHAHA
Accesories susah hendak cari.
confirm lah susah , BB Torch kan baru lagi tunggu lah dua bulan tiga bulan nanti confirm belambak :D

senang cerita macam ini lah, bb torch ini, sangat suitable untuk blogger macam kita, guna satu device dah boleh update belog, update twitter, update facebook, camwhore, games, er aplikasi semua pun menarik. ada orang cakap, tak mampu nak beli blackberry, no lah kita semua mampu, cuma tak yakin je nak beli betul tak? tak apa, kita tunggu maxis umumkan harga pakej dia, confirm anda mampu k :)

// whaha tiba tiba nak emosi :(( huuuu

okai bai.

6 komentar:

  1. HEHEH tgk video paramore nampak ? bestkan ? jelous tak ? heheheh :p

    BalasHapus
  2. fuhh

    mesti sedeh kan nak lepaskan torch tu?

    huhuhu~

    BalasHapus
  3. @wannurfazrini

    hai fazrini, awk lawa sangat. nak kene geget tak? HAHA

    BalasHapus
  4. blackberry sebelum torch takda game? T_______T bold 9700 i ada je game, banyak boleh download download lagi tauuuu

    BalasHapus
  5. cikk tamau sedih². insyaallah rzki acik ada. kite doakan. aminn
    -->(acik kena doakan kite dpt keje goment, pg td interbiu. mpsj. kosong 4 org, tp yg dtg 16 org, ,muke hebat². huu ~~ x__x

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !