Rabu, Juni 30, 2010

Betul ke budu cap ketereh sedap gila?

Selamat petang .

hai semua , anda tahu tak, anda tahu takk, anda tahu takkkkkk? (tiba tiba nak ulang banyak kali biar nampak macam menjengkelkan sedikit) anda belum tahu lagi dan sekarang saya nak bagitahu yang saya teringin nak makan budu.

budu mencegah penyakit jantung

// awat la kecik sangat gambar ini tsk

eleh ingat budak macam saya yang sebelah jawa sebelah nogori sembilan dan sebelah lagi orang gombak tak tahu ke nak makan budu? oh mungkin lah saya memang tak tahu macam mana nak makan budu kalau saya tak ada kawan dari kelantan. eh matju tu orang kelantan tak pernah pun ajar saya makan budu (T_T) okay tak apa kita abaikan matju. LOL

dulu lepas habis spm saya keje dekat satu kedai ni, and dalam kedai tu ada 3 adik beradik ore kelate yang tiap tiap hari kalau lunch mesti ada budu, mesti ada jengkol ( jering LOL ) petai ke apa tah sampai kan kene sound dengan bos pun mereka buat tidak tahu and and sampaikan saya pun kene paksa makan budu (T_T) mula mula macam takut sebab cara dorang cakap macam pelik saja budu tapi bila dah try terus macam nak pengsan sebab SEDAPPPP.


budu mencegah penyakit jantung

er, tapi macam pelik kalau beli nasi kerabu dekat unisel, budu dia macam masin (T_T) saya kurang nak makan benda masin masin ni, saya suka budu yang kakak dekat kedai bawak. sedap, rasa dia masin manis pedas macam mana entah nak cakap (T_T) lepas tu emak ada koleksi budu dekat peti ais tapi macam tak reti nak buat bagi budu tu sedap.

 budu mencegah penyakit jantung

siapa berani ajar saya buat kan budu dalam botol jadi sedap gilaaalicious? sila lah comment di entry ini. mohon jasa baik anda sebab saya mengidam sekarang ( jangan tanya berapa bulan, belum kahwin dan nikah lagi LOL )

*menangis terngidam budu sejak minggu lepas LOL

okay bai.♥

33 komentar:

  1. eh, sedap ke?
    i mmg x mkn punye kecuali TERmkn sbb di letak secara rhsia dlm masakan
    huwaaaaaaaaaaaaaa

    BalasHapus
  2. @intanurulfateha ❤

    eh ada ke org letak budu dalam masakan secara rahsia? tak tahu pun *sedihh*

    haaa, budu dia tak ada lah sedap macam ayam kfc tapi entah tiba tiba nak cakap dia sedap. HAHAHA T_______T

    BalasHapus
  3. budu nak bagi sedap senang je...potong cili padi banyak2 perah dengan limau purut..pas tu nak kasi kaw lagi...letak ikan kembung bakar tawar macam tu..pergh..mesti pengsan tak bangun

    BalasHapus
  4. sebelum tuang budu tu goncang2 kan botol tu, lepas tuang letak asam limau, pastu letak la lada ikut suka.. kompem sedap.. XD

    1 lagi fakta yang orang putih kaji, sape2 yang makan budu dari kecik nanti InsyaAllah cepat belajar,cepat pandai.

    BalasHapus
  5. cara makan budu, taruk cili padi, perah asam limau...basic, klu advanced taruk tempoyak atau hirisan mangga yg org buat kerabu mangga tu...dan sidikt bwg merah, klu nak la..pastu cicah dgn ikan bakar tawar serta ulaman kampung..umang aih...sodap tuuu...ahaks

    BalasHapus
  6. budu..Hahaha
    Memang sedappp lah kak Ynn
    anis bagi 5 stars yang tukang buat budu tuh
    Kalu balik umah mak sedara ( dekat kelantan ) mesti dia hidang budu dulu sebelum lauk2 yang lain
    Hehehe =)

    BalasHapus
  7. aku tak pernah makan budu
    tak berminat
    huhu~

    BalasHapus
  8. eh aku pun tak pernah makan budu.. Sedap kah?? mcm takut sikit pun ada nak rasa.. hahaha

    BalasHapus
  9. budu mmg best..ak ske mkn budu cap senggoti..tp skrg dh lma x makan kes resdung..ceh!

    BalasHapus
  10. mbr yg ajar mkn tu . mmg sedap . tp biasa mkn cap org kampung . yg kaler kelabu tu . makk~ sedap gilerr !

    BalasHapus
  11. mkn je 'budu raja' tu..da siap ada cili smua...
    emm budu cap mahkota kalo xsilap..
    da xyah nk tmbh2 da kot da sdap~ hehehe :D

    BalasHapus
  12. sedap ke makan budu?

    xpernah nak rasa pon!!!


    >>_______________<<



    ENTRI BARU GUA!!

    BalasHapus
  13. budu cap ketereh memang sedap gila!
    saya budak kampung truly made in terengganu
    dari kecik makan budu ngan petai.

    sape-sape yang tak suke makan tak pe.
    selere masing-masing kan?
    tapi better cuba.. =)

    BalasHapus
  14. ehhh.. apsal tak cerita pasal belacan ni? hahaaa..
    olooohh, nak makan budu sedap, kene la potong cili api, bawang kecik perah asam limau ;) ain suke budu tu cair2 je.. hikss.. makan ikan goreng dgn budu adalah terbaikk

    BalasHapus
  15. Ya Allah sedapnye budu arghhhhh sumpah tension mane i nak cari budu ni! geram gle! :((((((

    BalasHapus
  16. http://belogchenuraimi.blogspot.com/2010/06/ouh-budu.html

    hye ! :) sy pon mkn budu jgk :) budu bkn sesuatu yg menjengkelkan .busuk tapi sedap :)

    BalasHapus
  17. hahaha..dak unisel ke? aku dulu pun dak unisel..first batch tesl :P

    BalasHapus
  18. budu sedap ohh! tetibe terasa nak makan nasik, ikan dengan budu sekarang. semua salah yana! hehe :P

    BalasHapus
  19. nasib la sy ore kelate...
    budu sangat sedap dimakan bersama dengan ikan kembung goreng yang panas3 dengan lada hijau.. selerpp

    BalasHapus
  20. wahahaha org nogori makan budu. err... okey, kawe pung make budu hehehe.

    BalasHapus
  21. aku xtau budu tu menatang apa haha yg aku pernah makan cincaluk je....sedap tp aku xtahan bau die
    uwekkkkkkkhhhhh

    BalasHapus
  22. mkn dgn tempoyak! sure meleleh~ haha

    BalasHapus
  23. he3..
    budu best ouh..
    amb0 0re kelate..
    amb0 tau ar budu sdap..
    ha3..

    BalasHapus
  24. budu terbaek punye! good 4 brain!

    BalasHapus
  25. perghh,nampak menyelerakan.hencek aleen nih memang jenes tibai sume bende xde pantang larang.keh3

    BalasHapus
  26. ynn sedap gak kalau sesekali pekena budu yum..yum...

    BalasHapus
  27. hayoh...walopon i org terengganu..tp i xmkn budu...my mom n dad mkn budu ..heheh

    BalasHapus
  28. Budu mmg sedap !!!

    selalu my mom nanti buat lunch or dinner makan budu bersama durian or ikan..

    oooo nak buat rasa tak masin sgt ???

    simple je.. campur gula n perah air asam limau, insya-Allah hilang la !!

    BalasHapus
  29. ada satu lagi cara... awk tumiskan budu..

    BalasHapus
  30. budu sangat sedap...masa kecik2 dulu sy pun tak mkn budu, tapi bila try skali, perghh!! tips saya makan budu:

    1. pastikan budu tu ori. guna brand yang paling mantop : SOS BILIS ISTIMEWA cap ketereh.
    2. Makan

    dengan serta merta jadi sedap. yeah! sslllrrpp~

    BalasHapus
  31. oowh.. nak buat budu jadi sedap ya.. senang banget.. tuang budu dlm mangkuk, campur hirisan limau nipis (hiris nipis & halus2), cili padi, serai, bawang - jika suka. Sediakan ikan bakar (bakar kosong jer, tkyah taruk garam), ulam2 petai/jering/ceylom, ulam raja dll.. cecahkan sket ke dlm budu, cmpor isi ikan tu sket.. letak kt nasi, masuk dlm mulut.. kunyah2 & telan.... gerenti sedap..

    nk lagi power, taruk isi durian..

    BalasHapus
  32. Budu sedap wei... Aku makan budu gan cili padi doh sedap tamboh gi gan ikan keli goreng hermmmmmm yammmmm yammmmm yammmmm telan sampai x ingat dunia... sos bilis cap ketereh (Aku org kerinchi )

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !