Selasa, Juni 22, 2010

5 Tips efektif menyelesaikan masalah rumah tangga (?)

selamat pagi.

semua orang tahu ( atau belum tahu ) saya adalah suri rumah sepenuh masa sekarang. bermaksud saya lah orang yang mengemop rumah, menjemur kain, memasak nasi, membantu ibu didapur dan juga membuli chibi tanpa rasa bersalah waktu chibi tengah tidur pun saya kacau dia. saya tolak tolak badan chibi supaya dia tidak dapat tidur dengan lena tapi saya perasan satu perangai chibi mesti dalam hati dia akan cakap "apa ada hal, kalau aku nak tidur, kau tolak dalam longkang pun aku tidur juga" okay chibi kau jangan melawan skrg T_________T

lepas tu emosi bila chibi buat tak endah, saya rasa nak cukur bulu chibi sampai botak lah (LOL EMOSI)

okay dah, hari ini hari kita kita sebagai suri rumah siapa yang rasa dia tengah mentanam anggur boleh baca kalau tak nak baca pun boleh saya tak kesah sebab saya dah cakap awal awal siapa tak nak baca esok dia sembelit ( pheww, syahdu kalau dengar perkataan sembelit )

okay dah buat kali kedua, mari dekat dekat saya nak bagi sedikit info untuk suri rumah semua.




tips pertama.
siapa yang kopek bawak sambil menangis nangis? (SAYA SAYA) okay kalau nak mengelakkan dari mengalir air mata, sila kunyah chewing gum. tidak kisah lah nak kunyah dentyne ke bubbles ke atau apa sahaja janji chewing gum

tips kedua.
Untuk memeriksa kesegaran telur:
Masukkan telur dalam air.
Jika menjadi horizontal, ini segar.
Jika itu menjadi miring, 3-4 nya hari tua.
Jika menjadi vertikal, 10 nya hari tua.
Jika mengapung, itu basi.
tips ketiga.
untuk menghalau tikus.
letak blackpepper di sekitar tempat yang anda tahu tikus itu berada dan mereka akan berlarian dengan pantas.
tips keempat.
kalau anak anak anda balik dari sekolah dan terdapat chewing gum melekat dekat baju dia, anda terus masukkan baju itu ke dalam freezer ( peti ais yang letak ais tu ) selama sejam.
tips kelima.
jika anda sakit hati dengan semut, cari lubang dimana semut itu berada dan letak beberapa keping mentimun di tepi lubang tersebut. nescaya akan bertempiaran lah semut semut itu
okay dah cukup lima. lain kali kita tambah lagi. HAHAHAA harap semua adalah menjadi kalau tak menjadi sila lah buat tidak tahu apa apa sebab saya segan lah nanti kalau tak jadi T__________T

okay bai.

21 komentar:

  1. busuk la jadi freezer tu lps letak baju anak I yang ada bau peluh, bau keti dan segala macam bau itu. HAHAHAHA :P

    BalasHapus
  2. @hudhud

    aik aik, mcm betul lah pulak? karang dengan bau telur ( adik i selalu bdn dia bau telur tak tahu kenapa ) lah satu freezer. pulak dah T_________T

    BalasHapus
  3. ni betul ke tak tip ni ?
    kalau tak jadi i carikk u tau

    BalasHapus
  4. wah .
    lassie bru kopen bwang tp da terkuo air mate .
    thx syg !
    bru semangat nk memasak gni .
    HAHA .

    BalasHapus
  5. eh kopek .
    bukan kopen . :P

    BalasHapus
  6. hadoi yg tip pertama tu wani tak makan chewing gum
    pakai shades kepunyaan ibu yang besar geBADAK je
    agak2 mata dah bertakung, pasang lagu OST LBS; biar nmpk feeling dnga lagu tu

    BalasHapus
  7. @Nurain Hasan

    BETUL LAHHHH i kan surirumah tangga sekarang ni HAHAHAHA

    BalasHapus
  8. @lassiegewdix

    tu la tu laa, motif dia nak bagi lassie seronok memasak lah sbb tu ada tips macam ini ecece AHAHA

    BalasHapus
  9. @I.Hazwani

    pakai shades pun sama :( kalau nak menangis mesti akan menangis juga :((

    BalasHapus
  10. kalu ksut ad chwg gum cane?...mentimun ngn timun tu spesies sm ke?konpius plakk

    BalasHapus
  11. suka yang last skali tu. siap la ko semot.....

    BalasHapus
  12. tambah satu lagi.

    menghilangkan penat selepas melakukan kerja2 rumah. bukak laptop dan baca blog kak ynn :)

    kan. kan. kan. ^_^

    BalasHapus
  13. er er kalau rambut meleket chewing gum mcm ne lak?
    kena masuk kepala dalam peti sejuk ke?

    T__T

    BalasHapus
  14. gua kalau nampak semut, tanpa segan silu amek shieldtox and semburrrrrrrrrrrrr sampai shieldtox tu nak abes.

    keh keh kehkeh!

    BalasHapus
  15. hhaa. ingatkan mslh rumah tangga yg suami isteri tuu ^^. mcm best je tips ni, nak try gakk. efektif benar ye kak ynn? ;D

    BalasHapus
  16. uma aku ada lipas...ish,macam pesta bila mereka berterbangan

    BalasHapus
  17. hebat laahh petua surirumah ni..hehehe

    BalasHapus
  18. yana angah nak gelak dulu terbahak2 hahahhahhahahaha ok sambung balik
    bole caya ke tips2 tue ???kwang..kwang..kwang...

    yana annfrendly ada cakap ngan angah suruh daftar geng blogger angah try buka tapi tak tahu macam mana nak daftar leh kongsi2 ngan angah tak????

    BalasHapus
  19. suka2...especially no.1 dan 4..boleh dipraktikkan...


    P/s :nak jemput liyanaa join contest seperti entry ini: http://www.eyriqazz.com/2010/06/sharing-is-caring-ipad-bernilai-rm2500.html .tapi,kalau taknak join contest pun takpe..just register as member vshub dan letakkan saya as referral..kalau menang,hadiah akan dikongsi as promised in that entry....

    BalasHapus
  20. acikk..
    kite pon daa jady tukang suri rumah,mak daa sebok wat kueh..sume kje umah kite yg buat..

    aik..letak black pepper nk halau tikus?..abes laa black pepper kite nnty..haha..

    BalasHapus
  21. haha
    suri rumah berjaya la skrg :P

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !