Selasa, Agustus 10, 2010

Niat Puasa Ramadhan, Doa berbuka puasa dan Doa selepas berbuka.

Selamat malam.

Oh kepada siapa yang belum peka, memang confirm esok, 11/08/10 sudah bermulanya ramadhan means kita semua umat islam akan menahan lapar dan dahaga, menahan nafsu, menahan hati , menahan anggota badan dari melakukan perkara yang membatalkan puasa. sebulan dalam setahun sahaja apa salahnya kita jangan buat perkara perkara tak baik.
mungkin dapat kuruskan badan YEEHAWW gedik :P padahal berbuka dah siap siap nak pilih menu macam kuih sampan lah, atau macam nak menggada ngada pergi minta nasi tomato lah atau lebih ekstrem tiba tiba nak makan pizza hut dengan air tebu lah eh melalut pulak padahal baru cakap kene tahan nafsu T______T

okay di pendekkan cerita, mari saya bagi anda sedikit ingatan lah mana tahu anda sudah lupa niat puasa, doa sebelum berbuka dan doa selepas berbuka ( serius saya baru tahu doa selepas berbuka, jadi mari lah amalkan bersama )

credit besar untuk zelo kacak.

Lafaz Niat Harian

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala
Doa Berbuka Puasa


Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.
Doa Selepas Berbuka Puasa



Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
rindunyaaa memori berpuasa dekat unisel dengan teman tersayang. phew memori macam kejutkan fwz bangun sahur lepas tu dia mengadu makan sardin kosong sebab malas nak masak, masak spagheti pedas gila, masak bihun pedas gila, pergi bazar, beli air sedap gila.

tahun ni tahun yang penuh saya berpuasa dekat rumah, sebab dua tahun lepas saya berpuasa dekat unisel. rindunyaaaa perangai masing-masing yang gila letak jam loceng depan bilik masing2 sebab nak suruh bangun sahur HAHA kelakar :(
Selamat Berpuasa readers Liyana Lunia yang tersayang. terima kasih banyak banyak sebab sudi singgah belog ini :)
♥ okai bai.

20 komentar:

  1. selamat berpuasa liyanaa,:)

    BalasHapus
  2. Selamat Menjalani ibadah puasa yeap :)

    BalasHapus
  3. selamat berpuasa, 6ti buka puasa, jgn mkn banyak sangat 6ti berat badan naik

    BalasHapus
  4. Selamat menyempurnakan ibadah puasa bersama keluarga tersinta :)

    Hahaha, cute giler bila ingat pengalaman puasa bersama rakan2 kat kolej/U kan.

    BalasHapus
  5. @shima

    selamat berpuasa dear, jangan lupa print and tampal niat puasa and doa berbuka taw :P

    BalasHapus
  6. @Hariz

    terima kasih hariz. :) selamat berpuasaa. tahan nafsu taww

    BalasHapus
  7. selamat menyambut bulan ramadhan :)

    BalasHapus
  8. selamat berpuasa ynn~


    ehhh

    puasa ke esok? ngeh3 :P

    BalasHapus
  9. selamat berpuasa Liyaana!! :)

    BalasHapus
  10. i like!!..
    kueh wajib acik time buka...kueh tepung pelita!!..
    yg pasal letak jam loceng dpn bilik tu yg paling x bole blah,last2 x bgon sahur.. T________T
    cik selamat bpuasa <3

    BalasHapus
  11. bagusnye!!

    samat poce ye cik yana! =)

    BalasHapus
  12. selamat berpuasa yiynn.. :D semoga Ramadhan ini membawa lebih keberkatan.. AMinn

    BalasHapus
  13. selamat berpose akak liyanaa lunia.. hee



    Latest entry. Mai la singgah. 
    Apa menu sahur anda?

    BalasHapus

Terima kasih kerana membaca

Mari luahkan isi hati anda juga :)

1. Jangan emosi sangat tau.

2. Luahkan dengan nada comel.

Loading

Tumit

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner

 Subscribe in a reader

ping blog
BUAT DUIT DENGAN CHURPCHURP
tak ada blog pun boleh dapat duit dari internet ! guna lah facebook dan twitter anda. MORE here !